Ghenadie Mitriuc: „Echipa de fotbal nu aduce venit, nu aduce niciun ban, în schimb cheltuie destui”

Vice-primarul Ghenadie Mitriuc este persoana responsabilă de mişcarea sportivă din Ungheni. Datorită dînsului la Ungheni avem două echipe, de volei – Olimp, respectiv de fotbal – FCM Ungheni care participă în campionatele naţionale. Este un mare amator de sport, dar şi persoana de care depinde într-o mMitriucare măsură dezvoltarea sportului la nivelul oraşului Ungheni. Recent am purtat un dialog despre ce se întîmplă în sportul unghenean, în special în fotbal şi volei, sporturile unde cunoaşte cel mai bine care este situaţia de fapt.

Domnule Mitriuc, cum a fost anul sportiv 2007 pentru Ungheni?

În general pot spune că a fost un an bun pentru toţi sportivii din Ungheni. Îmi amintesc cu plăcere de succesele obţinute de Radu Baranov, Valentina Delion, echipa de volei şi de ce nu, cea de fotbal. Chiar dacă locul ocupat de foptbaliştii noştri în divizia A lasă de dorit, eu cred că pentru FCM Ungheni a fost un an bun. Mi-a plăcut foarte mult cum au jucat băieţii, mai ales în meciurile cîştigate în faţa celor de la Zimbru-2 sau Sheriff-2. Să învingi astfel de adversari este un succes mare.

O echipă de fotbal este foarte greu de întreţinut. Care sunt planurile pentru 2008 în fotbalul din Ungheni?

Va fi un an foarte greu. Pînă acum de finanţarea echipei era responsabilă Primăria din Ungheni. Din păcate, conform legislaţiei în vigoare, primăria nu mai are voie să finanţeze astfel de activităţi. Mai mult, Federaţia Moldovenească de Fotbal va impune anumite obligaţiuni cluburilor din Divizia A în ceea ce ţine de procedura de licenţiere. Pentru a juca în Divizia A o să avem nevoie de o licenţă, pe care în lipsa unui sprijin financiar adecvat nu o vom putea obţine. E vorba de investiţii în stadion, vestiare, echipe de juniori, etc. etc. Căutăm soluţii dar e foarte greu. Avem nevoie de sponsori la echipă. Oricum, echipa de fotbal, atît timp cît voi fi eu în primărie va exista, numai că nu pot spune cu certitudine în ce divizie, A sau B. Sunt probleme. Acelaşi lucru este valabil şi pentru volei.

Care sunt noutăţile la echipă, se aude că antrenorul principal, Ion Homiţchi a plecat înapoi în Italia. Este adevărat?

Da. Într-adevăr, din cauza unor probleme personale a fost nevoit să plece înapoi în Italia pe o perioadă nedeterminată. Cred că va reveni, în trei sau patru ani sunt sigur că va reveni. Acum de echipă se va ocupa Artur Vasilică, ajutat de Cristi Jardan. Sunt tineri, încă joacă la echipă, dar am încredere că totul va fi bine. Mă bucur că toţi jucătorii sunt de pe loc, şi nu e o problemă să-i aduni. O altă problemă este cu finanţarea lor. Iată problema cea mai mare. Echipa de fotbal nu aduce venit, nu aduce niciun ban, în schimb cheltuie destui. Trebuie să ne gîndim la o metodă prin care să se compenseze aceste cheltuieli. Astfel cred că şi sponsori o să putem găsi mai uşor.

În sporturile de echipă Ungheniul este renumit prin volei. Cele mai mari performanţe în ultimii ani au fost obţinute în volei. Chiar în anul ce s-a scurs, Olimp Ungheni a ocupat locul 3 în Campionatul Naţional de volei. Cum stau lucrurile la moment?

Cu voleiul nu avem probleme. Anul acesta cred că luăm cel puţin locul 2. Iar un obiectiv mai puţin cunoscut al clubului nostru este calificarea într-o cupă europeană. Avem o astfel de oportunitate şi în acest sens trebuie să ocupăm locul I sau II. Pentru asta o să avem nevoie de bani, undeva la 10 mii de euro. O să vedem cum o să ne descurcăm. Întîi să ne calificăm.

Şi în caz de calificare pentru o cupă europeană, o să jucaţi la Ungheni?

Depinde cu cine o să jucăm, cum o să fie tragerea la sorţi. Dacă dăm peste o echipă mai bogată, apoi există posibilitatea ca să ni se propună să jucăm ambele meciuri la ei, iar acea echipă să suporte toate cheltuielile legate de deplasare, cazare, alimentare. Nouă ne convine această variantă pentru că astfel scăpăm de anumite cheltuieli.

De multe ori, sunteţi acuzat de faptul că în echipa de volei nu joacă nimeni de la Ungheni. Care este problema?

Nu de puţine ori m-am confruntat cu o astfel de întrebare, şi ca să fiu sincer mă deranjează. În primul rînd, voleiul e un sport foarte specific. Iar ca să ne uităm în urmă, cine dintre voleibaliştii care au jucat erau originari din Ungheni? De cînd mă ţin minte, doar Vadim Savin este din Ungheni, unicul care a jucat volei la nivel înalt. În rest, Valeriu Doina din Chirileni, Anatol Joian şi Igor Pricop din raionul Glodeni, respectiv Drochia, aşa că faceţi şi singuri concluziile. Eu nu văd nicio problemă în faptul că volebaliştii nu-s din localitate. Foarte rar veţi găsi în sportul de performanţă echipe formate din jucători de pe plan local. Acum avem o secţie de volei la Şcoala Sportivă, antrenor Baran , care din cauza frigului activează doar două zile pe săptămînă. Deja avem doi băieţi din Ungheni, discipoli locali care vor începe antrenamentele cu echipa mare. Trebuie să înţelegem faptul că sportul în general nu mai este o chestiune de voluntariat. Se plătesc salarii, prime pentru performanţă, iar performanţa o fac cei mai buni, şi nu mai contează unde s-au născut.

Pe 26 decembrie a avut loc Gala sportivilor organizată de direcţia raională de învăţămînt, tineret. Va organiza şi primăria un astfel de eveniment?

Nu ştiu. Acum suntem în vacanţă, dar o să ne gîndim neapărat la aşa ceva. Dar eu personal, nu am ştiut de o astfel de manifestaţie, chiar nici cînd a avut loc, nimic. Şi mă întreb de ce nu am fost anunţat. La moment pentru Primărie este destul de dificil de desfăşurat un astfel de eveniment. Şi aşa am cheltuit foarte mulţi bani în anul care a trecut pentru fel de fel de manifestaţii sportive. Şi încă o să mai cheltuim anul care vine, pentru că sportul înseamnă imagine, faţa unei localităţi, unei regiuni sau unui oraş.

2 răspunsuri

  1. Foarte interesant.Pacat ca n-ai vreun interviu din anii trecuti.

  2. [B]Salut ![/B]

    Eu incerc sa ma interesez cu cine trebuie sa vorbesc pt a reusi sa transforma bazele sportive din ligile 4 si 5 in baze sportive bune pt a creste jucatori si a juca pe un teren [B]SINTETIC[/B]. Aceasta este ideea mea. Eu zic ca nu e investitie mare sa faci un teren sintetic bun.

    Daca ai vreo idee sau daca vrei sa vb mai multe legate de acest lucru te rog sa ma contactezi. Oricine are o idee legata de ce vreau eu sa fac e bine venit cu sugestii si ideii.

    Cine are putere cat de cat si financiara sa se implice in acest proiect va rog contactatima.

    Nu ma refer doar la echipa si terenul meu de joc din Rm.valcea , vreau sa se aplice acest proiect in toata tara ,pt toate echipele.

    Acesta este ID -ul meu , hai sa ne consultam sa ducem mai departe acest proiect.

    Id-ul meu [B]ROBERT_ADRIAN25 [/B]

    Multumesc!

Lasă un răspuns

